خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/31 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کتابخانه و مرکز مطالعات
کتابخانه مجلس در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

بیشترین استقبال از حوزه‌های قانون‌گذاری و متون تصحیحی قدیمی کتابخانه قوه مقننه  شکل گرفت

غرفه کتابخانه مجلس در روز اختتامیه نمایشگاه پذیرای شخصیت‌های مختلف فرهنگی و سیاسی بود؛ بیشترین استقبال از حوزه‌های قانون‌گذاری و متون تصحیحی قدیمی کتابخانه قوه مقننه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، غرفه این کتابخانه در روز اختتامیه نمایشگاه شنبه سی‌ام اردیبهشت ماه، پذیرای شخصیت‌ها، پژوهشگران، دانشجویان، طلاب و اهالی کتاب و رسانه بود.



غرفه کتابخانه مجلس در واپسین ساعات نمایشگاه و روز اختتامیه این رویداد فرهنگی بزرگ، پذیرای غلامرضا مرحبا، نمایندهٔ مردم آستارا در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بودند. مرحبا از کتاب «نظارت پارلمانی» انتشارات کتابخانه مجلس، استقبال بسیار کردند.



جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و خمام  در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس نیز در واپسین روز نمایشگاه از غرفه کتابخانه بازدید کردند و با دقت نظر، منشورات جدید و گذشته کتابخانه را واکاوی کردند. بیش از همه آثار کتابخانه در حوزه‌های قانون‌گذاری و متون تصحیحی قدیمی، مورد توجه ایشان قرار گرفت.



حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم، دیگر شخصیت بازدیدکننده از غرفه کتابخانه مجلس در روز اختتامیه نمایشگاه کتاب بودند. ایشان ضمن گفتگوی مفصلی با مسئولان غرفه، با فعالیت‌های مختلف کتابخانه مجلس ـ که در غرفه این مرکز در نمایشگاه کتاب نیز ارائه شده بود ـ اعم از کتابخانه مجازی، موزه مجازی، شیوه های مرمّت نسخ خطی و... آشنا شدند. در این گفتگو، منشورات انتشارات کتابخانه مجلس به ویژه در حوزه قانون‌گذاری، به آقای چیت‌چیان معرفی شد.



غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی طی 11 روز برگزاری سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از 20 تا 30 اردیبهشت)، با ارائه کتاب‌ها و نشریات منتشر شده در انتشارات کتابخانه، ارائه میز خدمت مجازی شامل امکان استفاده از کتابخانه مجازی مجلس با عنوان سامانه «باغ میراث بهارستان»، امکان بازدید مجازی از موزه مجلس، حضور واحد مرمّت و آسیب‌شناسی با معرفی شیوه‌های مرمّت نسخ خطی و برگزاری 10 نشست‌ تخصصی، تلاش  داشت تا علاوه بر فروش منشورات این مرکز، خدمات بخش‌های مختلف کتابخانه مجلس اعم از حضوری و مجازی را به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب اعم از دانشجویان و طلاب، پژوهشگران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر شخصیت‌های سیاسی، معرفی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362012
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار